Pečený čaj

Definice:

Pečený čaj je obvykle horký nápoj připravovaný z ovoce a ovocné šťávy, případně dalších ingrediencí. Samotná směs pro přípravu pečeného čaje se skládá z ovoce, cukru a koření. Používá se například hřebíčku a skořice. Tyto ingredience se zpracovávají teplem obvykle v pekáči v troubě. S pečeným čajem se můžeme setkat v kavárnách a čajovnách, rozšířená je však rovněž jeho domácí příprava. Do pečeného čaje se někdy přidává také alkohol, zejména rum. Pečený čaj se připravuje z této směsi jejím zalitím horkou či studenou vodou. Obvykle je zapotřebí nápoj důkladně zamíchat.

Využití:

i

Proč se vlastně říká "pečený čaj"? Především proto, že je to nápoj z pečeného ovoce a připomíná klasický ovocný čaj. V tomto pečeném čaji však po pravém čaji není ani stopy. To mu ale neubírá na kvalitě, pro mnohé je tento nápoj naopak příjemnější než samotný čaj a fakt, že neobsahuje kofein, je pro mnoho lidí také podstatný.

Pečený čaj můžete vyrobit takřka ze všech druhů ovoce, banány ale raději vynechte. Použijte rybíz, hrušky, třešně, angrešt, jostu, višně, pomeranče, ostružiny, mandarinky, borůvky, broskve, meruňky, nektarinky, švestky, jablka, jahody, jeřabiny, bezinky, šípky, hrozno, aronie, ananas. Záleží jen na vašich možnostech, fantazii se meze nekladou.

Zajímavosti:

Prospěšnost pro naše zdraví

Podstatou pozitivních účinků pečeného čaje na naše zdraví je obsah ovoce v čaji a současně nulová přítomnost chemických látek. V tomto lahodném nápoji nenajdeme žádná umělá barviva, chemické konzervanty a další chemické látky. Kromě ovoce v něm najdeme pouze koření, med nebo cukr. Pečený čaj nám nabízí široké spektrum pozitivních účinků na naše zdraví. O konkrétních účincích na naše zdraví, o barvě i chuti čaje rozhoduje druh použitého ovoce.

Pečený čaj z jablek dodá našemu tělu draslík, hořčík, vápník, vitamíny A, B6 i rozpustnou vlákninu pektin. Pektin podporuje činnost střev, vylučování toxických odpadních látek z těla a naopak ničí škodlivé mikroorganismy.

Hrušky patří mezi nejbohatší zdroje draslíku, najdeme v nich rovněž kyselinu citronovou a jablečnou, pektin, silice, vitamíny A, B1, B2, B3 a B6. Kromě protizánětlivých účinků regulují činnost štítné žlázy, zamezují vzniku zácpy.

Švestky nejsou pouze známým přírodním projímadlem. Díky obsahu vitamínu E, vápníku, hořčíku, draslíku, fosforu, organických kyselin, tříslovin a vlákniny nám mohou být prospěšné proti revmatismu, dně, nemocech ledvin, jater i srdce.

Pečený čaj nám bohužel nedodá žádný vitamín C. Vitamín C, obsažený v ovoci, se totiž varem nenávratně ničí. Tato nevýhoda však nijak neubírá na prospěšnosti pečeného čaje pro naše zdraví.

Nelze najít produkty odpovídající výběru.